Jak skutecznie i szybko umyć samochód za pomocą myjki Karcher?

Dlaczego NIE polecamy myjni bezdotykowych i szczotkowych automatycznych?

Na co dzień spotykam się z pytaniem: "dlaczego moja myjka ciśnieniowa nie myje tak, jak myjnie bezdotykowe?" Odpowiedź jest prosta - różnica wynika z samego systemu mycia jaki producent przewidział w danym systemie myjni. Prawidłowe wykorzystanie domowej myjki ciśnieniowej z pewnością pozwoli na umycie pojazdu nie mniej skutecznie, niż na tak popularnych obecnie myjniach z wrzutnikami monet, choć będzie to mycie zupełnie innym sposobem. W dalszej części opiszę jak dokładnie to zrobić krok po kroku dla optymalnego rezultatu. Ale żeby było łatwiej zrozumieć różnice, to najpierw poznajmy bliżej myjnie bezdotykowe i automatyczne. 

Jak działają myjnie bezdotykowe?

Jeżeli wczytywaliście się w opisy, które znajdują się nad kolejnymi przyciskami na tego typu myjniach, z pewnością zauważyliście, że pierwszy jest podpisany MYCIE MIKRO PROSZKIEM, ewentualnie NAKŁADANIE AKTYWNEJ PIANY, w zależności od producenta myjni.  W praktyce wygląda to tak, że aby bezdotykowo umyć jakąś powierzchnię, trzeba ją potraktować w sposób, którego raczej nie określiłbym jako "delikatny". Mycie samochodu mikro proszkiem, to nic innego jak piaskowanie powierzchni lakieru drobniutkim granulatem natryskiwanym razem z wodą. Oczywiście negatywnych efektów takich zabiegów nie zauważycie za pierwszym, drugim, czy trzecim myciem. Ale w dłuższej perspektywie czasu odbije się to negatywnie na wyglądzie lakieru i plastikowych elementów karoserii. 


Jeśli zaś chodzi o mycie z użyciem aktywnej piany, to trzeba mieć na uwadze, że środek chemiczny, który rozpuszcza brud bez potrzeby użycia szczotki lub gąbki jest środkiem wysoce agresywnym dla mytych powierzchni i długofalowe efekty będą zbliżone do opisanych powyżej.

Kolejne programy mycia to zazwyczaj spłukiwanie i ochrona lakieru. Spłukiwanie to proces delikatny i bezpieczny, ale już ochrona lakieru wymaga kilku słów omówienia. Zastosowanie powłoki ochronnej lakieru jest działaniem jak najbardziej zalecanym dla każdego samochodu. Taki zabieg pozwala skutecznie przedłużyć świeży wygląd lakieru i wpływa pozytywnie na wartość pojazdu na rynku wtórnym. Profesjonalnym nakładaniem takich powłok zajmują się wyspecjalizowane zakłady car detailingu, a ich ceny zaczynają się od około dwóch tysięcy złotych. Taka powłoka wytrzymuje kilka lat eksploatacji, po czym należy ją odnowić. Taką dbałość o lakier zdecydowanie polecam, specjaliści od nakładania powłok z pewnością przybliżą też tajniki pielęgnacji lakieru podczas mycia. 

W takim razie należałoby sobie odpowiedzieć na pytanie, skoro całe mycie samochodu w myjni bezdotykowej kosztuje około 10 złotych, to ile wydajemy na ochronę lakieru? Dwa, może trzy złote? Tak, czy inaczej za taką kwotę nie można skutecznie chronić lakieru samochodu przed pyłem, kurzem, solą, wilgocią itp. i dlatego proszę za bardzo nie ufać programowi ochrony lakieru oferowanemu na myjniach bezdotykowych.

I na koniec rzecz być może najważniejsza. Po umyciu samochodu na myjni bezdotykowej, spróbujcie palcem sprawdzić czy Wasz samochód jest rzeczywiście czysty. Jeżeli do tej pory tego nie próbowaliście będziecie mocno zdziwieni. 

A co z myjniami automatycznymi z wirującymi szczotkami?

Nie jest dla mnie zaskakujący fakt, że od czasu do czasu przed wjazdem to myjni szczotkowej pojawia się tablica z napisem: "NOWE SZCZOTKI". Biorąc pod uwagę, że taki komplet szczotek musi umyć kilka, a pewnie nawet kilkanaście tysięcy samochodów i z każdego z nich jest zbierany piach i pył, który wczepia się we włosie szczotek stopniowo je niszcząc, nowe szczotki z pewnością będą delikatniejsze dla karoserii. Nie pastwiąc się zbytnio nad myjniami automatycznymi - jeśli widzicie na drodze samochód z czystą, choć ledwie czytelną tylną tablicą rejestracyjną, to możecie być pewni, że to stały bywalec myjni automatycznych. Farba na tylnej tablicy nie wyciera się od niczego innego, a dokładnie takie same procesy będą dotyczyć całości lakieru. Warto jednak zaznaczyć, że myjnia automatyczna umyje samochód na pewno z lepszym rezultatem, niż myjnia bezdotykowa. 


Co w odpowiedzi proponuje Karcher?

Firma Karcher proponuje różne systemy mycia pojazdów, w tym systemy myjni samochodowych Yello i wiele innych dla użytkowników prywatnych i biznesu. Jednak dzisiaj szukamy alternatywy dla płatnych myjni, na których myjemy swoje prywatne samochody. Taka najbliższą alternatywą są myjki ciśnieniowe, które wiele osób posiada w domach.
Akcesoria Karcher do mycia samochodów. Od lewej: szczotka WB 50, szczotka WB 60, standardowa szczotka myjąca, szampon samochodowy Karcher.

Największy producent myjek ciśnieniowych jakim jest firma Karcher, od lat jest wierny jednej zasadzie. Nie można efektywnie umyć samochodu bez mechanicznego poruszenia zalegającego brudu. Dotyczy to szczególnie prywatnych samochodów osobowych - samochody służbowe i pojazdy budowlane to temat na inną okazję. 


Jak należy myć samochód myjką ciśnieniową Karcher, aby był rzeczywiście czysty? Niezależnie od tego czy macie w posiadaniu model K 2, czy K 7, czy może Karcher HD, metoda mycia będzie jednakowa. Niezbędne będą dwie rzeczy: szampon samochodowy i specjalna szczotka lub opcjonalnie gąbka zamiast szczotki. Zacznijmy od szamponu. Najlepiej żeby to był szampon samochodowy Karcher. Możecie użyć dowolnego szamponu samochodowego, choć jeśli macie zamiar używać szamponów producentów innych niż Karcher, warto się zaopatrzyć w osobną pianownicę. Środki chemiczne niezależnych producentów nie muszą być gorsze, czy mniej skuteczne od oryginalnych, jednak nanoszenie nieoryginalnego środka chemicznego za pomocą dozownika wbudowanego w maszynę może nieść za sobą niekorzystne dla jej pompy konsekwencje. Ja polecam środki oryginalne dozowane bezpośrednio przez myjkę, a to także dlatego, że w ten sposób możemy łatwo nanieść szampon na cały pojazd za pomocą specjalnej szczotki, np. WB 60.

Z lewej strony piana aktywna Karcher do domowego użytku. Z prawej strony pianownica Karcher FJ 6. Za pomocą pianownicy możemy nanosić na myte powierzchnie środki chemiczne: piany aktywne, szampony, woski bez zagrożenia uszkodzeniem pompy maszyny przez zastosowanie nieodpowiedniego środka.


Krok pierwszy


Zawsze najpierw należy spłukać wstępnie cały samochód. Chodzi o usunięcie ziarenek piasku, drobinek asfaltu itp. To spowoduje, że tym właśnie piaskiem przyklejonym do włosia szczotki nie uszkodzimy lakieru. 

Wstępnie opłukaj samochód.


Krok drugi

Mycie zasadnicze za pomocą szczotki. Wszystkie szczotki do myjek Karcher przeznaczone do mycia pojazdów działają na niskim ciśnieniu, a to powoduje, że myjka podaje na szczotkę wodę mieszaną razem z szamponem samochodowym z dozownika myjki. Zakładamy szczotkę (WB 50, WB 60) w miejsce lancy i zaczynamy mycie od dachu, stopniowo schodząc do dołu karoserii i nadkoli. Kiedy myjemy dach, woda z szamponem spływa w dół, namaczając wstępnie miejsca zazwyczaj najbardziej zabrudzone, czyli okolice kół. Ważne aby szczotką dotknąć każdego miejsca karoserii, w przeciwnym razie po wyschnięciu pozostaną szare zacieki. 

Umyj cały samochód szczotką, jednocześnie nanosząc środek myjący (auto szampon).

Krok trzeci

Po namoczeniu całego auta za pomocą szczotki, pozostaje dokładnie spłukać wszystko za pomocą lancy z płaskim strumieniem na wysokim ciśnieniu. Opcjonalnie można też zebrać resztkę wody za pomocą chłonnej ściereczki. Gwarantuję, że taki sposób mycia zapewni doskonałe efekty.

Spłukaj lancą Vario Power i jeśli chcesz uniknąć białych zacieków z wody wytrzyj całość do sucha.


Wątpliwości

Czy włosie szczotek Karcher nie jest zbyt twarde? Nie, nie jest i nie porysuje lakieru. Jego twardość jest dobrana optymalnie, a poza tym włosie kiedy jest mokre zachowuje się nieco inaczej, niż kiedy jest suche.

A dlaczego szczotka Karcher nie porysuje, a szczotka w myjni automatycznej porysuje karoserię? Chodzi o siłę i prędkość z jaką szczotka dotyka lakieru. Myjąc samochód za pomocą szczotki Karcher każdego miejsca dotykacie tylko raz i sami decydujecie z jaką siłą to zrobicie. Poza tym przed przystąpieniem do mycia możecie sami sprawdzić, czy w szczotce nie znajdują się ziarenka piasku po ostatnim myciu. 

Ale przecież w myjni bezdotykowej wychodzi taniej. Nie da się zaprzeczyć, ale raczej nikomu nie polecam zakupu myjki ciśnieniowej wyłącznie do mycia pojazdów. Zakładam, że wielu z Was ma już w domu myjkę i nie myliście nią samochodu, ponieważ nie wiedzieliście jak to zrobić, żeby efekt był zadowalający, tzn. żeby samochód był rzeczywiście czysty, a nie tylko wyglądał na czysty. 

Jeżeli zamiast szczotki używacie gąbki, uważajcie ziarenka piasku, które o wiele łatwiej wczepiają się w gąbkę, niż w szczotkę.

Podsumowanie

Zdaję sobie sprawę, że myjnie automatyczne i bezdotykowe są wygodne i na stałe wpisały się w krajobraz, albowiem żeby umyć samochód nie trzeba rozkładać całej aparatury, później składać i chować, jednorazowe mycie jest stosunkowo tanie i zarazem szybkie. Sam czasem korzystam z takich myjni, szczególnie zimą kiedy temperatura nie zachęca do polewania się wodą na podjeździe.

Ale jak to zwykle bywa, nie ma rozwiązań idealnych. Ten wpis ma na celu przekazanie wskazówek, jak myć samochód prywatną myjką ciśnieniową, żeby zrobić to skutecznie i z dobrym efektem, jak i uświadomienie, że tak obecnie popularne myjnie na monety mają również swoje wady. Ostatecznie wybór i tak należy do Was. 

Myjki ciśnieniowe na każdą kieszeń znajdziecie TUTAJ, a akcesoria do mycia pomocne podczas mycia samochodów  TUTAJ.



Fot. www.kaercher.com.pl, pierwotne pochodzenie i autor zdjęć nieznane


Komentarze

  1. Najlepiej myć moim zdaniem samochód samemu, używając dobrej jakości środków do pielęgnacji. Ja wszystko co potrzebne kupuje w tym sklepie https://showcarshine.pl i jestem spokojny o stan lakieru swojego samochodu, ponieważ to kosmetyki z najwyższej półki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie warto zaufać www.zadbaneauto.pl! Pracują tam doświadczeni i wykwalifikowani fachowcy od czyszczenia karoserii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi kiedyś zdarzyło się właśnie podczas używania myjni bezobsługowej szczotki porysowały mi lakier na dachu. Na szczęście nawet to, że posiadałem najtańsze OC https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ to została ta szkoda uwzględniona przez ubezpieczyciela.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zadbane Auto www.zadbaneauto.pl? Kompleksowa pielęgnacja auta na najwyższym poziomie! Warto zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowicie efektywne i dobre kosmetyki samochodowe pozwolą ci zadbać o swoją markę osobistą bo jak wiadomo i dobrze wyglądający samochód potrafi doskonale reprezentować człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Własne auto to odpowiedzialność, bo wiadomo, dobrze żeby było czyste i pachnące, ale też musimy pamiętać o dobrym ubezpieczeniu, najlepiej w pakiecie - https://kalkulator.ubezpieczamy-auto.pl/kalkulator/oc-ac/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie również warto jest posiadać ubezpieczenie OC i AC na pojazd https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/ gdyż w myjniach tunelowych mogą się zdarzyć różne rzeczy. Mi kiedyś szczotki podrapały trochę lakier więc mogłem w takim wypadku skorzystać z ubezpieczenia AC.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za fajny poradnik! Niedawno przeprowadziłam się do domu i kupiłam sobie myjkę ciśnieniową z Karchera. Jestem z niej bardzo zadowolona, bo można szybko umyć samochód. Kiedyś męczyłam się z wiaderkiem i gąbką, a teraz jest bardzo wygodnie! Myjkę ciśnieniową wykorzystuję także do mycia elewacji i wielu innych rzeczy. Tu jest wszystko fajnie opisane: https://dom.wp.pl/co-mozna-czyscic-myjka-cisnieniowa-6470033686873729a

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie ja nigdy nie miałem problemów jeśli chodzi o mycie auta. Bardziej zastanawiało mnie to jak znaleźć dobre ubezpieczenie AC na mój samochód. W takim przypadku wiem, że w https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod/ac mają bardzo fajne rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  12. Akurat ja z myciem samochodów nie mam problemu gdyż po prostu lubię to robić. Tym bardziej, że teraz ściągnęłam sobie kolejne auto z Niemiec. Bardzo dużo informacji o tym udało mi się przeczytać w https://kioskpolis.pl/auto-z-niemiec/ i jestem zdania, że jeszcze można znaleźć fajne samochody za zachodnią granicą.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Samo dbanie o samochód jak najbardziej jest ważną kwestią i ja jestem zdania, że warto to robić. Tak samo jak obowiązkowe jest posiadanie ubezpieczenia OC, więc wybierajmy tylko te najlepsze. Ja za każdym razem decyduję się na ubezpieczenie od https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-oc-ac-gdansk/ i jestem bardzo zadowolona z wyboru.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny wpis! Ja myję samochód sama, na podwórku. Kiedyś jeździłam na myjnię, ale odkąd mamy dom z ogródkiem wolę sama dbać o auto. Wystarczy wąż, płyn do mycia, wosk - https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/wosk-do-samochodu i ściereczki.Mycie auta zajmuje mi ok godziny ale efekt zawsze jest swietny.

    OdpowiedzUsuń
  20. O bardzo cenne informacje. A ja mogę zdradzić wam gdzie ostatnio kupiłam super akumulator, tutaj https://www.autopart.pl . Jestem zadowolona, bo jest wydajny i niczym negatywnym niezaskakuje.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zawsze też można kupić sobie myjkę, małe odkurzacze do czyszczenia samochodu i można działać. Według mnie też przy niewielkim wcale wysiłku samodzielnie możecie się zaopiekować swoim autem.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Auto najlepiej umyć samodzielnie z wykorzystaniem własnych kosmetyków i akcesoriów. Tylko wtedy odpowiednio zadbamy o odpowiednią pielęgnację powłoki lakierowej i tapicerki wewnątrz auta.
    https://carmix.pl/

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Akurat samo dbanie o samochód jest dość ważne i fajnie jest to robić. Jednak moim zdaniem jedną z najważniejszych kwestii jest posiadanie ubezpieczenia OC. W sumie jak czytałem również w https://kioskpolis.pl/mtu-24/mtu24-wypowiedzenie-oc/ to także zawsze jest możliwość wypowiedzenia umowy takiego ubezpieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  27. Faktycznie samo mycie auta na pewno jest czymś istotnym i muszę przyznać, że ja również to często robię. Także podoba mi się to co przeczytałam na stronie http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/ciekawostki/kolor-samochodu-auta-o-jakich-barwach-sa-najchetniej-wybierane,1205.html i nie widziałam, iż kolor auta ma takie znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Akurat ja raczej nigdy nie miałem problemów z umyciem mojego auta i jestem zdania, ze warto jest to robić regularnie. Natomiast w przypadku problemów z samochodem w kwestii awarii na pewno polecam pomoc drogową http://drogowipomocnicy.pl/ która zjawia się błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Faktycznie jak już wielu tu napisano to samo dbanie o nasz samochód jest dość istotne. Ja również jestem zadowolona, że udało mi się znaleźć bardzo fajną pomoc drogową. Byłam w potrzebie na trasie i pomoc drogowa https://pomoc-drogowa-katowice.pl/ zjawiła się u mnie błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Zdecydowanie bardzo fajnie jest mieć czyste auto, ale również pamiętajmy, że jest to tylko pojazd mechaniczny i może on nam w każdym momencie się zepsuć. Zachęcam właśnie dlatego do zapoznania się z wpisem https://nietraceglowy.pl/profesjonalna-pomoc-drogowa-podstawowe-informacje/ gdzie opisano pracę pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń
  31. Faktycznie gdy posiadamy własne auto to na pewno fajnie jak jest ono czyste. Muszę przyznać, że dla mnie również istotną sprawą jest mieć zawsze numer do pomocy drogowej https://wawa-hol.pl/ gdyż nigdy nie wiemy co może nam się na trasie przytrafić.

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo interesujący artykuł. Wystarczy odrobina wolnego czasu oraz dobre kosmetyki, aby nasze auto wyglądało jak nowe.
    https://cargeek.pl/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja jestem ogólnie ciekawa, jak dużo informacji można w sieci wyciągnąć na temat samochodów. Tu https://forum-mechaniczne.pl/portal/ również zaglądam, ale czy znacie jeszcze jakieś strony? Dodam może, że jak dla mnie, to ważne jest to, żeby wszystko odpowiednio dopasować i żeby grało.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  36. Warto skorzystać z myjni bezdotykowej , które są dostępne całą dobę.

    OdpowiedzUsuń
  37. W sumie kiedy chodzi czystość pojazdu to oczywiście jest to ważne, ale dla mnie również istotną kwestią jest to aby wiedzieć do kogo dzwonić w przypadku awarii. Ja mam przy sobie numer do pomocy drogowej https://pomocdrogowagdansk.pl/ i teraz wiem, że taki wybór jest niezwykle dobry.

    OdpowiedzUsuń
  38. Odpowiednia pielęgnacja samochodu to wcale nie taka prosta sprawa. Wiedzę na ten temat poszerzycie za sprawą strony internetowej https://autokosmetykaranking.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  39. Tak jak już nie raz tu zostało napisane to faktycznie niezwykle ważną sprawą jest to abyśmy wiedzieli z której pomocy drogowej najlepiej jest skorzystać. Ja również miałam okazję już nie raz dzwonić po https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ i moim zdaniem jest to bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  40. Samo mycie auta faktycznie jest fajną czynnością, ale dla mnie również niezwykle istotne jest to aby wiedzieć gdzie można dokonać wszelakich napraw wulkanizacyjnych. Tak naprawdę ja stawiam na serwis https://euro-wulkan.pl/ na którym się jeszcze nigdy nie zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń
  41. Najlepiej sprawdza się aktywna piana. W sklepie https://detailingobsessed.pl/rankingi/trrr/ranking-pian-aktywnych-do-mycia-samochodu.html możecie ją kupić z wysylką do domu.

    OdpowiedzUsuń
  42. Takie kwestie na pewno warto znać, ale tak jak już zresztą pisano poprzednio to przede wszystkim pomoc drogowa jest bardzo ważną służbą na trasie. Sam nawet niedawno dzwoniłem do https://kuta-autoserwis.pl/ gdyż niestety, ale mój samochód po prostu w trakcie jazdy stanął.

    OdpowiedzUsuń
  43. Mycie samochodu to podstawa, aby zapewnić mu dobry wygląd, jednak warto od czasu do czasu zapewnić mu jeszcze więcej pielęgnacji za pomocą profesjonalnego detailingu. Więcej informacji na temat takich zabiegów znajdziecie na stronie internetowej https://zadbanabryka.pl/auto-detailing/.

    OdpowiedzUsuń
  44. Sama myjnia to tak naprawdę nie wszystko, samochód trzeba też potraktować od czasu do czasu odpowiednimi woskami itd. aby nabrał z powrotem blasku. Mój mąż sam zajmuje się auto detailingiem, kupuje produkty Mafra i tam jest doslownei wszystko czy to do pielęgnacji wnęrza, kół, szyb, silnika czy nadwozia

    OdpowiedzUsuń
  45. W sumie to aby nasz samochód był czysty jest czymś ważnym, ale ja również chcę powiedzieć, że dla mnie bardziej liczy się to aby był on sprawny. Jak coś to wiem doskonale, że właśnie pomoc drogowa https://pomocdrogowagdansk.pl/ bez żadnego problemu będzie w stanie mi pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  46. Kto powiedział, że sprzątanie samochodu musi być nudne? Czy tylko ja też wyciągam swoje najlepsze ruchy taneczne podczas mycia szyb?
    https://www.auto-kurek.pl/skup-aut/kujawsko-pomorskie/torun/

    OdpowiedzUsuń
  47. Gdy samochód odmawia posłuszeństwa, pomoc drogowa staje się nieocenionym wsparciem. W takich sytuacjach warto znać zaufane firmy, które oferują kompleksowe usługi holowania i naprawy. Na szczęście, istnieje strona https://www.pomocdrogowalublin.pl/, gdzie można znaleźć profesjonalną pomoc drogową w Lublinie. Działają oni 24/7, co jest niezwykle ważne, gdyż awaria może przydarzyć się o każdej porze. Zespół składa się z doświadczonych mechaników, którzy są w stanie poradzić sobie z każdym problemem.

    OdpowiedzUsuń
  48. Mycie samochodu to ważna sprawa, szczególnie jeśli zależy nam na estetyce. Mnie zależy, dlatego wybieram przede wszystkim usługi Dream Car Detailing - super odnawiają samochody :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  50. Blacharz samochodowy Bydgoszcz: Blacharz samochodowy w Bydgoszczy oferuje szeroki zakres usług naprawczych, od prostych prac blacharskich po bardziej złożone naprawy powypadkowe. Dzięki specjalistycznemu wyposażeniu i doświadczeniu, blacharze są w stanie skutecznie naprawić uszkodzenia karoserii, zapewniając satysfakcję klientów.

    OdpowiedzUsuń
  51. Znalezienie zaufanej lakierni, która profesjonalnie zajmie się Twoim autem, może być wyzwaniem. Dlatego cieszę się, że mogę polecić lakiernię proszkową Stal-Mal, z którą miałem wyłącznie pozytywne doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
  52. Gdy samochód odmawia posłuszeństwa na drodze, szybka i profesjonalna pomoc drogowa jest kluczowa. Dobrze jest wiedzieć, że można liczyć na firmę, która nie tylko szybko dotrze na miejsce zdarzenia, ale również zapewni bezpieczne holowanie pojazdu. Strona https://glinski-hol.pl/ oferuje właśnie takie usługi. Zatrudniają wykwalifikowanych mechaników, którzy pomogą na miejscu lub odtransportują pojazd do warsztatu. To duża ulga w stresującej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najchętniej czytane:

Nazewnictwo domowych myjek ciśnieniowych Karcher i ich podstawowe cechy.

Taka sama, a jednak inna. Czyli co wyróżnia parownicę Karcher SC 3.